Zespół napięcia przedmiesiączkowego – wszystko co warto wiedzieć na temat PMS

with Brak komentarzy

Zespół napięcia przedmiesiączkowego – wszystko co warto wiedzieć na temat PMS

 

pms

 

Jest taki zespół, na którego koncercie bywają co miesiąc tylko kobiety.

Nie powiem, żeby miał fanki, ale na pewno większość z kobiet, przed owym koncertem odczuwa taką burzę w swoim organizmie, że sam koncert to już pikuś.

 

Jeżeli przed okresem masz ochotę na słodycze, obniżony nastrój, a najbliżsi wiedzą, że właśnie najlepiej teraz do Ciebie nie podchodzić – to koniecznie przeczytaj ten tekst.

 

Czy potrzebujesz zastrzyku cukru?

 

Niedocukrzenie, niski poziom cukru we krwi, inaczej hipoglikemia i pragnienie słodkich produktów, oraz węglowodanów rafinowanych, to bardzo typowe objawy okołomiesiączkowe. Pojawiają się one, gdyż zmieniające się poziomy hormonów powodują produkcję insuliny, która wpływa na poziom cukru we krwi.

 

Można spróbować unormować poziom cukru poprzez:

 

  • Spożywanie produktów zawierających węglowodany o niskim współczynniku GI
  • Unikanie lub ograniczenie substancji pobudzających takich jak kofeina, alkohol, nikotyna
  • Ograniczenie produktów zawierających węglowodany o wysokim wskaźniku GI, np. słodycze
  • Jedzenie 3 posiłków większych, przeplatając dwoma przekąskami
  • Spożywanie produktów , które są bogate w składniki odżywcze, pomagające kontrolować poziom cukru we krwi cynk, magnez, chrom, mangan, wapń), np. warzywa strączkowe, ryż, warzywa, orzechy, pestki dyni, nasiona słonecznika

 

Czy endorfinki zapominają o TOBIE przed okresem? Nawet jak ćwiczysz, to nie jest tak samo jak w pozostałe dni?

 

Otóż poziom hormonów szczęścia spada przed menstruacją, co może wywołać nudności, zmienne nastroje i pobudzenie. Obniża się poziom serotoniny, co również nie pozostaje bez wpływu na nastrój. Oprócz tego zwiększa się też wrażliwość na ból. U kobiet cierpiących na zespół napięcia przedmiesiączkowego wykrywa się bardzo niski poziom serotoniny tuż przed pojawieniem się miesiączki. Serotonina zbudowana jest z aminokwasu o wdzięcznej nazwie tryptofan.

Przekąski bogate w tryptofan i węglowodany o stopniowym uwalnianiu energii:

  • Humus (bakłażan i ciecierzyca, czosnek, oliwa z oliwek z surową marchewką
  • Sałatka z awokado, ziemniaka, szpinaku, pietruszki, indyka, pomidora i lucerny
  • Owsianka lub produkty strączkowe np. fasola, fasolka szparagowa
  • Banany – które zawierają wszystko to co do szczęścia i dobrego samopoczucia potrzebne: cynk, witaminy z gr B, potas, magnez, żelazo, tryptofan

 

Warto też jeść niewielkie ilości białek w każdym posiłku, aby spowolnić proces uwalniania glukozy do krwi – unormujesz poziom cukru w organizmie, a białka zawierają dodatkowo wiele mikroskładników odżywczych.

 

Jednak to nie wszystko

Zwiększona wrażliwość na ból może być również wynikiem braku równowagi między substancjami hormonopodobnymi o nazwie prostaglandyny. Są zależne od właściwego stosunku między kwasami tłuszczowymi. Zatem niedobór kwasów omega-3 lub któregokolwiek ze składników odżywczych regulujących konwersję kwasów tłuszczowych omega-6 w prostaglandyny może spowodować stan zapalny i zwiększoną krzepliwość krwi – prostaglandyny wykazują działanie przeciwzapalne.

Jeśli cierpisz na skurcze żołądkowe, nadwrażliwość piersi, bóle głowy, zatwardzenia lub rozwolnienia, należy uzupełnić odpowiednią podaż kwasów tłuszczowych omega-3.

Można zrobić to tak:

  • Jeść częściej rybę (pstrąg, dorsz)
  • Włączyć do menu siemię lniane, orzechy włoskie, olej lniany

 

Lecz to też jeszcze nie wszystko, bo…

 

Może powodem Twojego złego samopoczucia jest niski poziom witamin i minerałów?

Niski poziom cynku, magnezu, witaminy B6, witaminy E również są bardzo niekorzystne przy PMS. Niedobór każdego z tych minerałów może być PRZYCZYNĄ zespołu napięcia przmiesiączkowego.

Zatem znów trzeba zajrzeć na swój talerz i zobaczyć, co dokładnie się dostarcza do swojego organizmu, czy jest tam odpowiednia podaż wyżej wspomnianych witamin i minerałów.

 

Moje naturalne metody na PMS

Polecam Niepokalanek mnisi – jest to zioło, które skutecznie łagodzi zespół napięcia przedmiesiączkowego

Na opakowaniu napisane jest iż łagodzi:

  • obfite i zbyt częste miesiączki, zaburzenia menstruacyjne
  • nadwrażliwość piersi
  • objawy menopauzy oraz inne dolegliwości kobiece wymagające uregulowania
  • gospodarki hormonalnej
  • wspomaga leczenie niepłodności kobiet
  • bóle piersi (mastodynia i mastalgia)

Ponad to :

  • hamuje rozwój bakterii
  • leczy zaburzenia układu oddechowego
  • u mężczyzn podnosi poziom testosteronu

Także myślę, że warto zainwestować kilka złotych ok 3-4 za opakowanie, by spróbować na sobie.

Na obrzęki i zatrzymywanie wody w organizmie polecam napary z pokrzywy.

Tylko pamiętajcie, żeby uwolnić moc ziół, czy moc skutecznej diety – nie można jej traktować wyrywkowo przez kilka dni w miesiącu, to jest proces i powinien być on trwały, by był skuteczny.

 

 

Dodaj komentarz